زیر سقف آسمان

زیر سقف آسمان مقام یک جست وجوگر است.

(1) Arbitrary Wisdom – حکمت من‌درآوردی (1)

سرآغاز:‌ مدتی رسانه‌ی کوچک ما تأخیر شد و اکنون نوبتی نو در کار است. گاهی چیزهایی می‌آید که آمدن‌اش خوش و دل‌گشا است. می‌خواستم اسم این گفته‌ها را بگذارم «آیه‌های من‌درآوردی». اما به احترام کتب مقدس از تعبیر آیه استفاده نکردم. این بود که تعبیر حکمت من‌درآوردی را برگزیدم. خیلی‌هایش را ثبت نکرده‌ام. از این رو، همان‌طور که آمده بودند، رفتند. حیف! اما زین پس برخی را این‌جا خواهم نوشت. در نوبت اول چیزی می‌نویسم به زبان انگلیسی که یحتمل نه فارسی‌زبان‌ها چیزی از آن خواهند فهمید نه انگلیسی‌زبان‌ها! اما این‌که چرا می‌نویسم برمی‌گردد به همان حکمت من‌درآوردی ما در زیر سقف آسمان! اگر این سخنان حکیمانه بود بگذارید به حساب «حکمت»! و اگر مزخرف بود یا مزخرف به نظر رسید بگذارید به حساب «من‌درآوردی»! ضمنا این نوشته را امضا می‌کنم تا انگلیسی‌زبان‌ها سرقت ادبی نکنند!!

I don’t want what is heaven for me but hell for other

Hassan Mohaddesi

30 July 2011

                                                         

2 دیدگاه»

  دانشجو wrote @

Hello Astad Arjmand
you word is unique
we all wish that one day reach our heavenly

Thanks.

.

  دانشجو wrote @

سلام استاد ارجمند
حکمت شما دقیقا درست میباشد ودر زندگی افراد می توان به راحتی آن را مشاهده کرد.البته می توان مثال مشابهی زد؟مثل یک رفتار یا یک سنت که در جامعه ای هنجار وقابل احترام ..دارای ارزش می باشد .وهمان رفتار وسنت در جامعه ای دیگر می تواند نا هنجار و ضد ارزش به حساب آید .
نمی دانم مثال در ستی مطرح کردم یانه ؟خواهش میکنم اگر مطلب را
درست بیان نکردم مرا راهنمایی کنید.
با آرزوی سلامتی وتوفیق روز افزون شما .
التماس دعا.


پاسخی بگذارید

