زیر سقف آسمان

زیر سقف آسمان مقام یک جست وجوگر است.

توسعهْ بدون کیفیّت، انحطاط و ابتذال است

توسعهْ بدون کیفیّت، انحطاط و ابتذال است

صبح امروز دوشنبه 27 بهمن 1393 جناب آقای دکتر حسین‌زاده ریاست محترم واحد تهران مرکزی‌ی دانش‌گاه آزاد اسلامی هم‌راه با معاونان‌شان (معاون فرهنگی، پژوهشی، و آموزشی) و ریاست محترم و مسؤول دانش‌کده‌ی ما آقای دکتر افتخارزاده به دانش‌کده‌ی ما یعنی دانش‌کده‌ی روان‌شناسی و علوم اجتماعی آمده بودند و در مجال محدودی به سخنان برخی استادان دانش‌کده گوش دادند و دیدگاه‌های خود را در باب آن‌چه آنان مطرح می‌کردند،‌ بیان کردند. برخی از هم‌کاران ارج‌مند ام به‌درستی از تجاری شدن دانش‌گاه آزاد سخن گفتند و برخی نیز در باب افزایش بی‌رویه‌ی جذب دانش‌جو نظر دادند. امّا ایشان از توسعه‌ی تحصیلات تکمیلی در دانش‌کده‌ها دفاع کردند و چیزی شبیه به این مضمون گفتند که افزایش رشته در مقطع دکتری و یا کارشناسی‌ی ارشد حق دانش‌کده‌ها و دانش‌گاه‌ها است و البتّه برخی خطاها هم در این توسعه روی می‌دهد که رسیده‌گی و حل خواهد شد. بنده نیز در چند دقیقه‌ای که تقریباً در اواخر جلسه به من فرصت داده شد، با عجله امّا صریح برخی نکات را گفتم. غیر از بحث از وضعیت‌ نابه‌سامان دانش‌کده از نظر امکانات و بی‌توجّهی به حقوق مستخدمان، کارمندان، و استادان و دانش‌جویان، از کیفیت پایین دانش‌گاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز انتقاد کردم و از جمله گفتم که زمان توسعه‌ی کمی‌ی دانش‌گاه آزاد گذشته و باید به به‌بود کیفیت بپردازید و ما از شما می‌خواهیم که استانداردها را به دانش‌گاه آزاد اسلامی برگردانید. سخن‌ام را با این جمله شروع کردم که توسعه بدون کیفیّت، انحطاط و ابتذال است. در میان نکات متعدّدی که در این مجال کوتاه بدان اشاره کردم این جمله را به تأکید گفتم که من به این‌که معلّم هستم افتخار می‌کنم امّا به این‌که عضو دانش‌گاه آزاد هستم افتخار نمی‌کنم؛ چون وضع دانش‌گاه آزاد جای افتخار ندارد. این‌ها را برای ثبت در تاریخ در این‌جا نوشتم.
امیدوار ام گروه جدید مدیران واحد تهران مرکزی (یعنی آقای دکتر حسین‌زاده و هم‌کاران‌شان) در نهایت موفّق شوند و دانش‌گاه ما را به جایی قابل افتخار تبدیل نمایند. الاهی به امید تو!

No comments yet»

پاسخی بگذارید

