زیر سقف آسمان

زیر سقف آسمان مقام یک جست وجوگر است.

اسلام سیاه، اسلام مرگ و انقیاد

اسلام سیاه، اسلام مرگ و انقیاد

خبر روزنامه‌ی شرق در روز دوشنبه 7 آذر 1390 تکان دهنده است:
«پیام فرزند آیت‌الله به مناسبت قتل رشدی جمهوری آذربایجان
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در پی به قتل رسیدن سلمان رشدی جمهوری آذربایجان (رافق تقی)، آیت‌الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی در پیامی به مردم این جمهوری اعلام کرد: «دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان آزاده و جوانان غیرتمند اجازه نخواهند داد توطئه‌های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در اهانت به مقدسات اسلام عملی گردد و عناصر خودباخته و دین‌فروش را به سزای اعمال ننگین خواهند رساند. یاد و خاطره مرجع والامقام و فقید شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را که فتوای مهدور الدم بودن این ملحد و مرتد را صادر فرمودند، گرامی داشته و علو درجات ایشان را از خداوند بزرگ خواستارم». رافق تقی، عضو اخراجی اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان که به پیامبر اکرم اهانت کرده بود، هفته گذشته توسط فردی ناشناس به قتل رسید» (روزنامه‌ی شرق، دوشنبه 7 آذر 1390، سال نهم، شماره‌ی 1404، صفحه‌ی 2).

چه‌گونه می‌توان دستور مرگ دیگران را صرفا به‌خاطر بیان افکار و اندیشه‌ها ولو در مخالفت با مقدسات صادر کرد و سپس به خاطر به قتل رسیدن یک نویسنده‌ی مخالف اسلام شادی کرد؟ این چه‌گونه اسلامی است؟ به‌عنوان یک نویسنده‌ی ایرانی و مسلمان با صدای بلند اعلام می‌کنم که از اسلامی که فتوای مرگ مخالفان را می‌دهد بیزارم و نسبت به چنین اسلامی کافر ام و از آن تبری می‌جویم. این‌چنین اسلامی ضد بشریت و عقلانیت است زیرا آزادی مخالف را به رسمیت نمی‌شناسد و خواهان خفه شدن و نیست و نابود شدن مخالفان است. من هرگونه توهین به اعتقادات مردم را محکوم می‌کنم اما صدور فتوای مرگ و مجازات مخالفان اسلام را به‌عنوان یک مسلمان، غیرانسانی می‌دانم و محکوم می‌کنم. چه‌گونه می‌توانم به‌عنوان یک مسلمان آزادی‌خواه در برابر جنایاتی که علیه بشریت اما به نام اسلام می‌شود را ببینم و سکوت کنم؟

تصویر رافق تقی را پس از خوردن هفت ضربه چاقو در بیمارستان و قبل از مرگ نشان می‌دهد. ظاهرا مرگ وی به‌خاطر عمل به فتوا توسط ضاربان بوده است.

5 دیدگاه»

  ایمان wrote @

سلام آقای دکتر
ضمن عرض خسته نباشید .وتسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان ویاران با وفایش….
ما بارها شاهد بودیم کسانی که خود را مسلمان واقعی می دانستند به راحتی مقدسات ادیان دیگر را به تمسخر گرفتند .. در هر دین وآیینی که باشیم مقدسات قابل احترام ست ولی دور از قانون انسانیت ست که افراد را به خاطر بیان افکار واندیشه هایشان این گونه به قتل رساند ..اگر از ائمه معصومین الگو گرفته و رفتارشان با دشمنان را در نظر بگیریم هیچ گاه شاهد چنین اتفاقاتی نمی باشیم .
زنده و پاینده باشید .

  seyd mehdi soltani wrote @

سلام استاد
بعد از مدتها سلام
امید که خوبید و همچنان از خوبیها می سرایید
امید که همچنان حقیقت را فدای مصلحت نمی کنید و با صاحبان مثلث زر و زور و تزویر دشمنی می ورزید.

بهترینها را برایتان ارزو دارم.
سید مهدی سلطانی

  صابر wrote @

ای بابا

  رایحه wrote @

عقل،دیانت وانسانیت حکم می کرد، حداقل با
او مثل خودش رفتار کنند،که بویی از سیره ی امامان وپیامبر
برده باشد،یعنی اگر او با فکر وقلم پیامبر را مسخره کرده است،
آنها نیز با فکر وقلم او را سرکوب،تنبیه،ارشاد، مسخره ویا چیز دیگری
که منظورشان بوده است، او را قصاص می کردند.چنین رفتار هایی نشان از
عجز وناتوانی است،برای اینکه راه راست باریک است،باریک تر از مو وهرکسی
خودش را آنچنان مجهز نکرده است،که بتواند روی این موی باریک راه برود ونیفتد.
امام علی سفارش کردند،قاتلش را به همان شیوه ی خودش قصاص کنند،نه بیشتر ونه کمتر
او می دانست به شهادت می رسد ولی دستور قتل نداد.

  پیوند wrote @

به راستی استاد اسلامی جز این اسلام وجود دارد؟


بیان دیدگاه