زیر سقف آسمان

زیر سقف آسمان مقام یک جست وجوگر است.

مصاحبه‌ی ساخته‌گی خبرگزاری قرآن (ایکنا) را تکذیب می‌کنم

مصاحبه‌ی ساخته‌گی خبرگزاری قرآن (ایکنا) را تکذیب می‌کنم
امروز با خبر شدم که مصاحبه‌ای از من توسط سایت خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) منتشر شده است. اولاً من در ماه‌های اخیر با خبرگزاری ایکنا مصاحبه نکرده‌ام. این در حالی است که تاریخ انتشار این خبر در گزارش مربوطه آذرماه است. ثانیاً محتوای مصاحبه با نحوه‌ی سخن گفتن من از اساس ناهم‌خوان است و معمولاً این نوع تعابیر را به‌کار نمی‌برم. البتّه الآن کاری به درستی و یا نادرستی محتوا ندارم اما این نوع تکیه‌کلام‌ها و تعابیر مطقاً در گفته‌ها و نوشته‌های من وجود ندارد. باعث شگفتی و تأسّف است که خبرگزاری قرآنی (ایکنا) از من مصاحبه‌‌ای ساخته‌گی منتشر می‌کند. آیا این نوع اقدامات برای خبرگزاری‌ای که نام خود را منتسب به قرآن کرده است، تأسّف‌آور نیست. اگر این خبرگزاری مدّعی است این مطالب را من گفته‌ام تقاضا می‌کنم فایل صوتی مصاحبه‌ی مرا منتشر سازد تا اصل قضیه معلوم گردد. اصل خبر را می‌توانید در نشانی زیر بخوانید اما من نیز آن را در این‌جا منتشر می‌کنم:
http://iqna.ir/fa/News/1321988/
من سخت در تعجّب‌ام. شاید فرد دیگری را با من اشتباه گرفته‌اند. شاید هم چند ماه پیش با من مصاحبه کرده‌اند و بعد، سخنان و تعابیر خودشان را از زبان من بیان کرده‌اند. من بارها از «مضحکه‌ی خبررسانی‌ رسانه‌های ایرانی» سخن گفته‌ام که می‌توانید آن ها را در وبلاگ زیر سقف آسمان مطالعه بفرمایید. این هم مصداق دیگری از این مضحکه است. آن‌چه این خبرگزاری از من منتشر کرده است در زیر آمده است. کل مطالب را داخل گیومه گذاشته‌ام:

دوشنبه 4 آذر 1392 07:42شماره خبر : 1321988
«ساماندهی آموزش مفاهیم دینی نیازی بدون پاسخ/
محدثی تاکید کرد:
نظارت قدرتمند؛ حلقه مفقوده سازماندهی آموزش مفاهیم دینی در کشور

گروه اجتماعی: مدیر گروه جامعه‌شناسی دین در انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت‌: اجرای دقیق و ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در کشور مستلزم نظارتی قدرتمند است و این نظارت باید طوری انجام شود تا همه نهادها طبق وظیفه خود مردم را به شکل برابر با موارد آموزش دینی آشنا کنند.
حسن محدثی، مدیر گروه جامعه‌شناسی دین در انجمن جامعه‌شناسی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: مشکلات اجتماعی و فرهنگی که در جامعه کنونی مشاهده می‌شود ازعواملی است که باعث شده تا موضوع انتقال و ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در کشور با سرعت بسیار کمی حرکت کند و نتایج خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم. وی افزود: بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی و یا همان سبک زندگی که در حال حاضر مردم به آن دچار هستند ناشی از کوتاهی برخی سازمان‌ها در انجام وظایف خود است، که برای مقابله با این معضل تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و دینی و اجتماعی باید وظایف خود را در خصوص مسایل دینی و فرهنگی به درستی و بدون هیچ وقفه‌ای انجام دهند.

ترویج فرهنگ اسلامی وانتقال این آموزه‌ها به بدنه جامعه
محدثی اظهار کرد: تمام سازمان‌ها در قبال ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش و انتقال این آموزه‌ها به بدنه جامعه مسئول هستند و باید با ورود به این حوزه در جهت ترویج آن بسترسازی و برنامه‌های مناسبی ارائه کنند. مدیر گروه جامعه شناسی دین تاکید کرد: ضروری است تصمیماتی که در خصوص بحث اجتماعی و معیشتی مردم از سوی مسئولان اتخاذ می‌شود باید منطبق با ظرفیت‌های اجتماع باشد تا افراد بتوانند در این روند زندگی به همه امور زندگی پرداخته و به‌خاطر مشکلات اجتماعی از بحث آموزشی غافل نشوند. وی تصریح کرد: اجرای دقیق و ساماندهی آموزش مفاهیم دینی در کشور مستلزم نظارتی قدرتمند است و این نظارت باید طوری انجام شود تا همه نهادها طبق وظیفه خود مردم را به شکل برابر با موارد آموزش دینی آشنا کنند.

نقش رسانه‌ها در ساماندهی آموزش مفاهیم دینی
محدثی با بیان اینکه رسانه‌ها هم نقش قابل توجه‌ای در ساماندهی آموزش مفاهیم دینی دارند گفت: ضروری است صداوسیما در بحث هدایت جوانان به سمت و سوی مفاهیم دینی و مذهبی و مصونیت آنان از تهاجم فرهنگی دشمنان برنامه‌های مستمر و سودمندی ارائه دهد و با استفاده از علمای دین و نظر کارشناسان آموزشی بهترین برنامه‌ها را تولید و جوانان را برای جذب مفاهیم دینی ترغیب کند.
مدیر گروه جامعه شناسی دین انجمن جامعه شناسان با بیان اینکه دشمنان نظام در حوزه جنگ نرم بنیان خانواده‌ها و جوانان را هدف قرار داده‌اند، گفت: خانواده، رکن اول جامعه در همه امور بوده و تدابیر اتخاذ شده برای بخش‌های مختلف جامعه بدون همراهی خانواده ممکن نیست و والدین باید تمام تلاش خود را برای هدایت دینی فرزندان بکار ببندند.

صیانت از سبک زندگی ایرانی و اسلامی
وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در صیانت از سبک زندگی ایرانی و اسلامی اظهار کرد: هدف دشمن از تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تخریب فرهنگ بومی و هویت ملی جامعه ایرانی و رواج مسایل غیراخلاقی برای سست کردن بنیان خانواده‌ها‌ است که باید برای مقابله با این هجمه در سبک زندگی اجتماعی خود تغییراتی را صورت دهیم.
محدثی تاکید کرد: اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌‌ترین دین آسمانی، در جزئی‌‌ترین بخش‌های زندگی انسان دارای برنامه کامل و منسجم بوده و اهل بیت(ع) به عنوان بهترین الگوهای سبک زندگی مطرح هستند که باید با انتقال آموزه‌های قرآن و سیره اخلاقی این بزرگواران، خانواده و اجتماع را در مسیر تعالی هدایت و با ساماندهی آموزش مفاهیم دینی این روند را به دیگران نیز انتقال دهیم.»

2 دیدگاه»

  محمد مهدی یوسفی wrote @

استاد با خانوممم این پست رو خوندم نمی دونستیم بخندیم یا متاسف بشیم به حال مملکت.آدم شاک میشه با این کاراشون.دو قسمتش که خیلی جالب بود واسه من و خانومم که جفتمون شاگردتونیم و با لحن و گفتارتون آشناییم این قسمته که»محدثی اظهار کرد: تمام سازمان‌ها در قبال ترویج فرهنگ اسلامی و آموزش و انتقال این آموزه‌ها به بدنه جامعه مسئول هستند و باید با ورود به این حوزه در جهت ترویج آن بسترسازی و برنامه‌های مناسبی ارائه کنند» یا این که»محدثی تاکید کرد: اسلام به عنوان جامع‌ترین و کامل‌‌ترین دین آسمانی، در جزئی‌‌ترین بخش‌های زندگی انسان دارای برنامه کامل و منسجم بوده و اهل بیت(ع) به عنوان بهترین الگوهای سبک زندگی مطرح هستند که باید با انتقال آموزه‌های قرآن و سیره اخلاقی این بزرگواران، خانواده و اجتماع را در مسیر تعالی هدایت و با ساماندهی آموزش مفاهیم دینی این روند را به دیگران نیز انتقال دهیم.»».این بیشتر شبیه به حرفای عامیانه فلان آدم سرکوچمون هست تا گفتار و کلاسِ پرمعنای شما. البته ما دیگه استاد عادت کردیم به این کاراشون.پرتوان و با انرژی باشید استاد بزرگ و دوست داشتنی.

  دانشجو wrote @

سلام استاد ارجمند

امان از این خبرگزاری ها !!!!!!! برخورد به جا و به موقع شما قابل تحسین است .

زنده و پاینده باشید .


بیان دیدگاه