زیر سقف آسمان

زیر سقف آسمان مقام یک جست وجوگر است.

اعلام روی‌دادی فرهنگی: برگزاری کارگاه نقد متون و نظریه‌های جامعه‌شناسی

برگزاری کارگاه نقد متون و نظریه‌های جامعه‌شناسی

انجمن جامعه‌شناسی مدتی است با هدف ترویج علوم انسانی و به‌ویژه جامعه‌شناسی در ایران، اقدام به برگزاری منظم دوره‌ها و کلاس‌های مختلف کرده است و از از من نیز برنامه‌های تدریس خواسته است. پیش از این در اواخر پاییز (اگر اشتباه نکنم) کارگاه تحلیل روایت را برگزار کرده بودم. اما برای دوره‌ی زمستان، دو موضوع "مقاله‌نویسی در جامعه‌شناسی" و "نقد متون و نظریه‌های جامعه‌شناسی" را پیش‌نهاد کردم که کارگاه مقاله‌نویسی در جامعه‌شناسی با استقبال قابل توجه مخاطبان محترم مواجه شد و قریب چهل شرکت‌کننده داشت. مقاله‌نویسی موضوعی است که بسیار مورد نیاز بوده است. به همین دلیل با استقبال مواجه شد. امیدواراَم شرکت‌کننده‌گان محترم از محتوای ارایه شده راضی بوده باشند. اکنون برگزاری سه جلسه از کارگاه نقد متون و نظریه‌های جامعه‌شناسی را در پیش داریم که امیدواراَم مورد رضایت مخاطبان محترم واقع شود. نخستین جلسه‌ی آن در روز اول اسفند برگزار خواهد شد و تا سه هفته دنبال خواهد شد.البته باید ببینیم که تعداد به حدّ نصاب خواهد رسید یا نه. جزئیات برنامه را انجمن جامعه‌شناسی اعلام کرده است که من عیناً متن اطلاعیه‌ی انجمن را در زیر می‌آورم. برای ملاحظه‌ی دیگر برنامه‌ها به لینک زیر مراجعه نمایید. موضوعات مورد بحث در کارگاه را نیز در انتهای اعلامیه‌ی انجمن آورده‌ام.

http://www.isa.org.ir/latest/7845

فراخوان ثبت نام دوره های تخصصی زمستان 94

مرکز آموزش‌ های تخصصی و جامعه محور انجمن جامعه شناسی ایران، دوره های آموزشی فلسفه و نظریه اجتماعی، نظریه ها و بینش های جامعه شناسی، روش ها و فنون پژوهش، درس گفتارهایی درباره جامعه شناسی ایران و دوره جامعه محور را در فصل زمستان سال 1394 برگزار می کند.

روز

عنوان دوره

نام استاد

طول دوره

تاریخ شروع دوره

ساعت

هزینه دوره

شنبه

نقد متون و نظریه های جامعه شناختی (طرح درس)

حسن محدثی

3 جلسه 4 ساعته

1 اسفند

15:30-19:30

100 هزار تومان

· ظرفیت کلاس ها با هماهنگی مدرسین محترم تعیین و بین 10 الی 30 نفر خواهد بود.

· هزینه ثبت نام کلاس ها به صورت جداگانه به کارت بانک سپه به شماره 5892101076884796 به نام محمد امین قانعی راد واریز و فیش‌ها به طور حضوری و یا تصویر آن از طریق پست الکترونیکیIsa.ctc.1394 به سرکار خانم مریم غلامی (کارشناس برنامه آموزش) جهت ثبت نام نهایی تحویل گردد.

· برای شرکت کنندگان در دوره ها، گواهینامه ذیربط با امضای مشترک مدرس و انجمن صادر خواهد شد.

· کلیه کلاس ها در مرکز آموزش های تخصصی و جامعه محور انجمن جامعه شناسی ایران واقع در خیابان سید جمال الدین اسد آبادی. کوچه 63. پلاک 2. طبقه دوم غربی تشکیل می گردد.

· در صورت داشتن هرگونه سوالی با شماره تلفن 09114594416 ( فقط در روزهای اداری از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر) و یا پست الکترونیکی Isa.ctc.1394 تماس حاصل فرمائید.

نقد متون و نظریه‌های جامعه‌شناختی

– جای‌گاه نظریه در میان انواع آثار جامعه‌شناختی و جای‌گاه نظریه‌پرداز در میان انواع کنش‌گران علم‌الاجتماع

– معنا مفهوم نقد و لوازم و نتایج نقد نظریه‌ها

– تعریف نظریه‌ و بحث در باب اجزای نظریه‌ها (1)

– بحث در باب اجزای نظریه‌ها (2)

-‌ انواع نظریه‌ها در تفکّر اجتماعی‌ی مدرن

– تمایز نظریه‌ی اجتماعی و نظریه‌ی جامعه‌شناختی

– نقد متون جامعه‌شناختی، تمرین (1)

– نقد متون جامعه‌شناختی،‌ تمرین (2)

– نقد متون جامعه‌شناختی، تمرین (3)

-‌ نسبت نقد نظریه و نظریه‌سازی در علوم اجتماعی؛ بحث در باب نظریه‌سازی

No comments yet»

بیان دیدگاه